تفاوت کسب و کار اینترنتی و سنتی

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه، من محمد نصیری هستم و اینجا وبین سئو هست😍

می خواهیم امروز در مورد تفاوت کسب و کار اینترنتی و سنتی با همدیگه صحبت کنیم

تفاوت کسب و کار اینترنتی با کسب و کار سنتی

اگر توی اینترنت سرچ بزنید، مطالب مختلفی رو می بینید، اما چند تا مساله مهم وجود داره که باعث یه تفاوت خیلی عجیب و غریب بین کسب و کارهای سنتی و کسب و کارهای اینترنتی میشه.

مخاطب محدود در کسب و کار سنتی

اولین مساله و مهمترین مساله در کسب و کار سنتی شما مخاطبان محدودی دارید.

مخاطب نامحدود در کسب و کار آنلاین

اما در کسب و کار اینترنتی مخاطبان شما محدود نیستند براساس فضایی که کار کردید.

مثلا: همین سایت ما در سطح کشور ایران داره کار می کنه. ما مشتری از سیستان و بلوچستان داشتیم، مشتری از شمال کشور، تهران، قم و شهرهای مختلف. پس یکی از مهترین مسائلی که کسب و کار اینترنتی برای شما حلش میکنه اینه که، شما دیگه دغدغه مخاطب و محدود بودن مخاطب رو ندارید

محدودیت زمان در کسب و کار سنتی

مساله دوم شما در کسب و کار سنتی نهایتا ۱۲ ساعت می تونید کسب و کارتون رو طی روز باز نگه دارید یا مشتریان بهتون سر بزنند یا اصلا فعالیت کنید.

ساعت کار نامحدود در کسب و کار اینترنتی

اما در کسب و کار اینترنتی این اتفاق هفت روز هفته و در ۲۴ ساعت اتفاق می افته. به چه دلیل:

به این دلیل که اونها می تونند با شما ارتباط بگیرند، می تونید آنلاین باهاشون صحبت کنید، پشتیبانی های آنلاین رو داشته باشید. این موارد باعث میشه که دوباره تایم هایی که دارید کار می کنید، محدود نباشه. یعنی از نظر زمان هم در کسب و کار اینترنتی محدود نیستید.

دوباره بر می گردیم به یک مساله دیگه توی همین بحث زمان. شما از نظر لوکال بودن یا فضایی که دارید کار می کنید. موقعیت مکانی که کسب و کارتون داره، اینجا هم باعث میشه کسب و کار شما محدود بشه. یعنی چی؟

یعنی شما اگر تو شهر تهران هستید، یامثلا بازار ۱۵ خرداد هستید. اگر از ابزارهایی که برای ورود به کسب و کارهای اینترنتی هست، استفاده نکنید نهایتا باید مشتریان بیان توی بازار ۱۵ خرداد و از شما خرید کنند.

اما اگر وب سایت داشته باشید، اپلیکیشن داشته باشید یا هر چیزی که کسب و کارتون رو ببرید روی بستر وب باعث میشه که شما دیگه محدود به موقعیت مکانی نباشید.

تفاوت کسب و کار اینترنتی و سنتی

کسب و کار اینترنتی ارتباط گسترده با مخاطبین

مساله دیگه اینکه شما می تونید در آن واحد توی کسب و کار اینترنتی تون با تمام مخاطبین تون ارتباط بگیرید. یعنی چی این حرف؟

شما می تونید با یک نوتیفیکیشن، با یه SMS، با یه ایمیل، تمامی اتفاقاتی که توی کسب و کارتون می افته رو برای مخاطبین تون اطلاع رسانی کنید. همین مساله باعث میشه که کسب و کارهای اینترنتی روز به روز گسترده تر بشن.

یه مثال براتون بزنم: شما یه محصولی رو دارید و می خواهید با فروش ویژه اون محصول رو بفروشید. اگر قرار باشه که کسب و کار سنتی داشته باشید، باید تشریف بیارند توی فروشگاه شما و یا نمایشگاه شما تا شما بهشون تخفیف رو اعلام کنید.

اما در کسب و کار اینترنتی اینطوری نیست. این شکلی نیست. با سر زدن به سایتتون با اطلاع رسانی هایی که دارید، می تونید تمام اون تخفیف های ویژه ای که دارید رو به مخاطبین تون انتقال بدید و همین باعث میشه که فروش انفجاری براتون اتفاق بیافته.

این هم یکی از مزیت های کسب و کار اینترنتی است.

مساله بعد اینکه، کسب و کار سنتی. کسب و کارهای سنتی که امروز ما داریم می بینیم و توی ایران خیلی هنوز فاصله داریم که کسب و کارها اینترنتی بشوند. بعد از کرونا اتفاقات خیلی خوبی افتاد، اما هنوز هم کسب و کارهای هستند که دارند سنتی کار می کنند.

جعبه نکته
کسب و کار سنتی دوامی نخواهد داشت! به دلیل اینکه با وجود پلت فرم هایی که امروز هستند مثلا: کسب و کار سنتی تاکسی تلفنی، آژانس! با ورود اسنپ با حل دغدغه یا نیاز حمل و نقل و بعد با اضافه کردن خدمات مثل خدمات حمل و نقل آسان و ارزان. فاتحه تمام آژانس های تلفنی خونده شد.

امروز هم اگر شما کسب و کار سنتی دارید، توی هر شغلی که هستید یعنی پوشاک می فروشید، فرش می فروشید هر چیز دیگری می فروشید. یک کسب و کار میاد با یک پلت فرم و شما رو با کسب و کارتون کلا نابود می کنه و محوتون میکنه.

قبل از اینکه محو بشید، قبل از اینکه از صفحه کسب و کارها پاک بشید. باید به فکر ایجاد کسب و کار اینترنتی باشید.

اگر که دوست دارید اطلاعات بیشتری داشته باشید و یا می خواهید وب سایتی تو زمینه کسب و کار خودتون داشته باشید می تونید به صفحه طراحی سایت فروشگاهی ما یا داخل باکسی که پایین طراحی کردیم شمارتون رو بگذارید و ما باهاتون تماس می گیریم و بهتون مشاوره می دیم. در ادامه این نکته رو هم عرض کنم خدمتتون که دوره آموزش سئو و آموزش لینک سازی و آموزش وردپرس ما خیلی پربار هست و سعی شده در بروزرسانی های مکرر اطلاعات جامعی رو در اختیار شما عزیزان قرار بدم.

تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین

ممکن است بعد از خواندن مزایای مشاغل اینترنتی و محبوبیت روزافزون آنها، به فکر تغییر مدل کاری خود افتاده باشید. در ادامه این مقاله به شما می گوییم که برای شروع باید چکاری انجام دهید.

در ابتدا نیاز است که تغییر جهت کسب و کار و بیزنس، گامی بزرگ است و نیاز به برنامه ریزی درست دارد. در صورتی که بر روی اصول انجام شود، نتایج فوق العاده ای دریافت خواهید نمود. برای شروع این تغییر دانستن نکات زیر خالی از لطف نیست:

  • در مراحل گوناگون نیاز است که از افراد متخصص کمک بگیرید؛ برای دیدن نتیجه نهایی کمی صبورتر باشید.
  • شما نیاز به بستری در فضای اینترنتی دارید و همچنین نیاز به تبلیغ، طراحی سایت، بازاریابی های بصری و مدرن دارید و همه این موارد هزینه بر هستند.
  • تمامی بخش ها و عملکردهای خود را با جزئیات یادداشت برداری کنید.
  • هر چه به ظاهر گرافیکی خود اهمیت بیشتری بدهید و تبلیغات جذابتری داشته باشید؛ زودتر به هدف خود خواهید رسید و فروش بیشتری خواهید داشت.

طراحی وب سایت یا پیج اینستاگرام

همانطور که گفته شد در اولین مرحله شما نیاز به یک بستر در اینترنت برای ارائه محصولات و خدمات خود دارید. مجوزهای فروش آنلاین را به منظور اعتبار بیشتر برندتان دریافت کنید. البته که سرعت سایت و هاست تان نیز در افزایش رضایت مشتریان دخالت دارند.

تولید محتوا

گام بعدی تهیه استراتژی تولید محتوای با کیفیت است. محتواهای جذاب و مفید بسازید. بخشی از سایت را به معرفی خود و بررسی رزومه کاری تان اختصاص دهید. به سوالات کاربران در مورد محصول و نحوه ثبت سفارش پاسخ دهید.

تبلیغات

دیده شدن در فضای مجازی دشواری ها و پیچیدگی های خاص خودش را دارد. بدون صرف هزینه و زمان این کار صورت نمی گیرد. از سئو، بازاریابی و تبلیغات برای دیده شدن استفاده کنید. از ابزارهایی مانند: تبلیغات بنری، کلیکی، بلاگرها و… استفاده کنید.

ترفندهایی مانند: ارسال رایگان، کد تخفیف، پیشنهادات ویژه و… می توانید آمار فروش تان در برهه ای زمان افزایش دهند.

سری آموزشی: کسب و کار اینترنتی

حرف دل کاربران (0)

از فرم زیر میتوانید حرف دل خودتان را در مورد این پست ثبت کنید