طراحی سایت توسط خودمان

طراحی سایت توسط خودمان

طراحی سایت توسط خودمان چگونه است؟ آیا نیاز به کدنویسی داریم؟ آیا باید همه قواعد سئو و طراحی سایت رو بدانم؟ من برای شرکتم یک سایت می خواهم از کجا باید شروع کنم؟

کسب و کارها در هر دوره ای با توجه به شرایط آن زمان و نیازهای جامعه، دچار تغییراتی خواهند شد. در زمان حاضر با ورود موبایل و اینترنت به خانه تمامی مردم جامعه و البته با گسترش فرهنگ خرید غیرحضوری و دریافت خدمات بصورت آنلاین، افراد زیادی از طریق وب سایت ها اقدام به خرید می کنند.

اگر شما به عنوان صاحب یک بیزینس قصد پیشرفت دارید و نمی خواهید دچار مرگ تدریجی شده و مشتریان خود را از دست بدهید، نیاز است که با این تغییرات جدید همسو شوید و برای خود سایتی راه اندازی نمایید.

شما می بایست در راستای آموزش بازاریابی اینترنتی قدم بردارید و با اصول جدید در بستر اینترنت آشنا شده و به درآمدزایی بپردازید.

چگونه برای خودم سایت بسازم؟

در ادامه شما را با مراحل راه اندازی یک وب سایت آشنا می سازیم. روش های مختلف سایت سازی را مطرح می کنیم و با بیان معایب و مزایای هر یک دستتان را برای انتخاب روش باز می گذاریم.

سه روش زیر را انتخاب کنید و با آن ها سایتی را بسازید:

  • یک وبلاگ برای خود بسازید و سپس دامنه را بر روی آن نصب کنید.
  • سایت هایی هستند که با عضو شدن در آنها می توانید اقدام به ساخت سایت خود نمایید. (سایت سازها)
  • از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) برای ساخت سایت کمک بگیرید.

وردپرس یک cms با امکانات و قابلیت های زیادی است که می توان انواع مختلف وب سایت را با آن طراحی نمود. (طراحی سایت فروشگاهی، خبری، آموزشی و …)

روش اول: ساخت سایت از طریق وبلاگ و نصب دامنه

اولین قدم انتخاب یک وبلاگ است و با ساخت وبلاگ در آن شروع به تولید محتوا کنید. سپس با نصب یک دامنه روی وبلاگ شخصی تان آن را به سایت شخصی تبدیل کنید. خب مسلما این روش معایبی برای خود دارد.

از اصلی ترین ایرادهای وارده به این روش، سایت شما جزو دامنه اصلی وبلاگ است و اگر روزی وبلاگ از دسترس خارج شود، سایت شما نیز غیرفعال خواهد شد. مورد بعدی دیگر این است که وبلاگ تبلیغات خود را داخل سایت شما نشان می دهد و شما دسترسی برای غیرفعال کردنش ندارید.

روش دوم: ساخت سایت با سایت سازها

با یک مثال عینی این روش را توضیح می دهیم: با ساخت سایت توسط سایت سازها، به گونه ای است که شما در یک نمایشگاه شرکت کرده اید و یک غرفه را برای خود و شرکت تان اجاره نموده اید. همه چیز در آن غرفه آماده است و تنها نیاز به طراحی دکوراسیون داخلی توسط خودتان است.

معایب این روش: با مرور زمان هزینه های نگهداری سایت توسط شما افزایش پیدا می کند و مورد بعدی اینکه بازهم شما مالک اصلی سایت نیستید و ممکن است مانند وبلاگ از دسترس خارج شود و یا مورد سوء استفاده های دیگر قرار بگیرید.

روش سوم: ساخت سایت توسط CMS

شما با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا مانند WordPress, Joomla اقدام به طراحی سایت برای خود می کنید. درست است این روش هزینه های زیادی در ابتدای کار دارد اما تمام دسترسی در اختیار خودتان است. با یادگیری و آموزش دیدن موارد مختلف مانند دوره آموزش سئو و دوره تولید محتوا و آموزش وردپرس می توانید هزینه های آن را کاهش دهید و در آینده خود کارهای وب سایت را انجام دهید.

در صورتی که می خواهید سایت برنامه نویسی شود، باید حتما از این روش استفاده کنید و با یک cms اقدام به ساخت سایت نمایید.

حرف دل کاربران (0)

از فرم زیر میتوانید حرف دل خودتان را در مورد این پست ثبت کنید