طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی مساله این است

طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی
طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی!!! همه افرادی که قصد دارند طراحی سایت را بیاموزند و یا حتی کسانی که قصد خرید یک وب سایت را دارند و بسراغ شرکت های طراحی سایت می روند، این سوال برای آن ها پیش خواهد آمد که طراحی سایت با وردپرس بهتر است و یا اینکه بصورت کدنویسی و برنامه نویسی شده باشد؟ به عبارت دیگر می توان گفت این تصمیم کاملا شخصی است و البته گاهی نیز سلیقه ای است اما دانستن برخی نکات که در ادامه این مقاله مطرح می کنیم، ممکن است در تصمیم گیری شما تاثیر گذار باشند.

برخی از افراد ترجیح می دهند از سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، دروپال و سایر CMS ها استفاده کنند و برخی دیگر علاقمندند که سایت شان توسط یک زبان برنامه نویسی تحت وب طراحی و ایجاد شود. مقالات آموزش وردپرس رایگان در وبین سئو آماده شده است می توانید برای آشنایی بیشتر به این مرجع مراجعه نمایید.

کدام روش بهتر است؛ طراحی سایت با وردپرس و یا برنامه نویسی

سیستم های مدیریت محتوا (content managment system) نیاز به برنامه نویسی نداشته و شما تنها با نصب آن بر روی سیستم به ساخت صفحات و پست های خود می پردازید. cms های آماده از قالب و افزونه های آماده استفاده می کنند که به همین دلیل کار با آن ها راحتتر است.

در دنیای اینترنت می توان سایت های cms ای زیادی را پیدا کرد؛ اما معروف ترین آن ها، وردپرس، جوملا، پرستاشاپ و دروپال هستند.

در مقابل cms های آماده سیستم مدیریت محتوا اختصاصی است که هسته آن و طراحی قالب و سایر موارد همگی از صفر تا صد کدنویسی می شود. تیم توسعه دهنده شامل افراد متخصص در زمینه طراحی گرافیک، برنامه نویسی، تحلیل و آنالیز داده ها در بک گراند کار حضور دارند.
جعبه نکته

طراحی سایت به دو بخش front-end بخش ظاهری سایت و بک اند Back-end بخش پشت زمینه سایت تقسیم می شود.

بخش فرانت پیج طراحان و گرافیست ها، با استفاده از زبان های Html, Css, JavaScript به طراحی بخش ظاهری سایت و قالب کلی وب سایت می پردازند.

بخش بک اند نیز برنامه نویسان با استفاده از یک زبان واحد مانند Asp.net, php , python به نوشتن کدهای لازم می پردازند.

در ادامه بصورت خلاصه چند زبان برنامه نویسی را بررسی می کنیم.

طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی مساله این است

برنامه نویسی با پایتون

Python Programming Language زبانی بر پایه شی گرایی و منبع باز است که از ویژگی های قوی و اصلی آن، به برنامه نویسی و طراحی وب می توان اشاره نمود. پایتون را برای شروع یادگیری برنامه نویسی پیشنهاد می کنند و یادگیری آن بسیار آسان است.

بوسیله زبان پایتون می توانید یک وب سایت را از صفر تا صد با کدنویسی بسازید و از استاندارد بودن آن مطمئن باشید.

طراحی سایت با پایتون چه مزایایی دارد؟

  • با حضور یک برنامه نویس شما دست تان برای ایجاد تغییرات باز است.
  • طراح و برنامه نویس نیازهای شما را برطرف می کنند و سایت را براساس سلیقه شما طراحی می کنند.
  • گسترش سایت با افزودن ویژگی جدید به راحتی توسط برنامه نویس صورت می گیرد.
  • امنیت بالایی دارد و سایت های مبتنی با پایتون به راحتی هک نمی شوند.
  • این زبان کاملا در برابر تغییرات منعطف است و دست تان در ایجاد تغییرات باز است.
  • سایت های پایتونی عملکرد سریعی دارند که این مساله به دلیل اختصاصی بودن آن ها است که از یک زبان برنامه نویسی استفاده کرده اند.

طراحی سایت با پایتون چه معایبی دارد؟

  • از آنجایی که برای ایجاد یک سایت با زبان پایتون نیاز به یک تیم حرفه ای است، هزینه ساخت آن تقریبا بالا است.
  • برای طراحی سایت با زبان برنامه نویسی نیاز به صرف زمان زیادی است و سختی های کار خود را دارد.
  • اعمال تکنیک های سئو و بهینه سازی برای سایت های پایتونی، کار سخت و دشواری است. نیاز به گذراندن دوره آموزش سئو دارید.

طراحی سایت با جاوا Java

در سال ۱۹۹۱ شرکت اوراکل Oracle جاوا بوجود آمد و تبدیل به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا شد. بسیاری از طراحان و برنامه نویسان، جاوا را به دلیل امنیت بالا، پشتیبانی قوی و امکان استفاده مجدد از کدها دوست می دارند.

آمار نشان می دهد که در حال حاضر بیش از ۹ میلیون برنامه نویس و توسعه دهنده از جاوا استفاده می کنند و چیزی بالغ بر ۷ میلیارد دستگاه نیز با جاوا کار می کنند!

اپلیکیشن های پیچیده تحت وب را می توان به آسانی با java طراحی نمود. توسعه دهندگان وب برای راحتی کار برای ادغام کدهای سمت سرور و سمت کاربر از jsp استفاده می کنند.

طراحی سایت با ASP

asp با وردپرس یا همان سیستم مدیریت محتوا آماده، تفاوت هایی دارد که مهمترین آن ها در شیوه کدنویسی است. کدهای وردپرس قبلا توسط تیم توسعه دهنده wordpress نوشته شده اند و تحت عنوان یک بسته نصبی آماده می توان از آن استفاده نمود.

کدنویسی با زبان asp.net از امنیت خوبی در برابر حملات سایبری و هک شدن برخوردار است.

مانند سایر زبان های برنامه نویسی دست شما در طراحی سایت و ایجاد تغییرات باز است و انعطاف پذیری خوبی دارد. در سایت های آماده شما مکررا نیاز به بروز رسانی افزونه ها و نسخه وردپرس دارید. اما سایت های برنامه نویسی شده asp بعد از پایان کار و پیاده سازی قالب وب سایت بر روی اینترنت، دیگر نیاز به اعمال بروزرسانی ندارید.

سخن آخر؛ کدام یک بهتر است/ کد نویسی یا وردپرس

همه نکاتی که در مورد وردپرس و کار با زبان های برنامه نویسی مطرح کردیم را در نظر داشته باشید تا بتوانید به پاسخ سوال کدام طراحی سایت بهتر است (طراحی سایت با وردپرس یا برنامه نویسی) پاسخ بدهید.

ما جواب شما را می دهیم: در واقع گزینه غلط یا درستی وجود ندارد. شما براساس نیازهای تجاری و کسب و کاری خود یکی را باید انتخاب کنید. انتخاب هر کدام: طراحی سایت با cms های آماده و طراحی سایت با کدنویسی، می تواند نیازهای شما را برطرف نمایند.

حرف دل کاربران (0)

از فرم زیر میتوانید حرف دل خودتان را در مورد این پست ثبت کنید