معرفی ۱۰ فیلم برتر انگیزشی کارآفرینی

بهترین فیلم های انگیزشی کارآفرینی

یکی از مهمترین سوالاتی که در ذهن جوانان است این است که؛ چگونه می توان تبدیل به یک کارآفرین شد؟ ممکن است شما هم جزء یکی از همین کسانی باشید که برای یافتن پاسخ این پرسش به سراغ گوگل رفته اید و آن را زیر و رو کرده اید. برای رسیدن به جواب این سوال روش های زیادی وجود دارد؛ اما یکی از مهمترین این روش ها، مطالعه و مرور زندگی نامه کارآفرین های موفق است.

کتاب های زیادی در حوزه به چاپ رسیده اند؛ اما برای افرادی که عاشق فیلم و سینما هستند؛ مشاهده فیلم های کارآفرینی یکی از روش های خوب است.

فیلم های درجه یک با امتیاز IMDB بالا با موضوع کارآفرینی ساخته شده اند که برخی از آنها براساس زندگی واقعی این افراد ساخته شده اند. در ادامه این مقاله شما را با ۱۰ فیلم انگیزشی کارآفرینی جذاب و هیجان انگیز آشنا خواهیم نمود که تماشای شان خالی از لطف نخواهد بود.

۱- شبکه اجتماعی (The Social Network)

این فیلم به سبک درام به کارگردانی دیوید فینچر (David Fincher) در ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است.

موضوع فیلم درباره زندگی مارک زاکر برگ خالق شبکه اجتماعی فیس بوک است. این فیلم همچنین براساس کتابی با نام “میلیاردرهای تصادفی” نوشته بن مزریک (Ben Mezrich) تدوین شده است. سال ۲۰۱۱ فیلم شبکه اجتماعی توانست جایزه های زیادی را از آن خود کند؛ مانند: برنده جایزه اسکار بهترین فیلم نامه اقتباسی، جایزه اسکار برای بهترین تدویم و همچنین بهترین موسیقی اوریژینال.

معرفی 10 فیلم برتر انگیزشی کارآفرینی

۲- غارتگران دره سیلیکون (Pirates of Silicon Valley)

در سال ۱۹۹۹ فیلم غارتگران دره سیلیکون درباره زندگی موسسان اپل و مایکروسافت برای پخش در تلویزیون ساخته شد. نویسنده و کارگردان فیلم مارتین برک (Martyn Burke) است. موسسان اپل و مایکروسافت این دو غول تکنولوژی را از زمین های خاکی شروع کرده اند. این فیلم به خوبی زندگی این دو را به تصویر کشیده است و جزئیات زیادی را نشان می دهد. استیو جابز و بیل گتیس هر دو کار خود را از صفر شروع کردند.

معرفی 10 فیلم برتر انگیزشی کارآفرینی

۳- جوی (Joy)

جوی یک فیلم آمریکایی است که در ژانر زندگی نامه و درام ساخته شده است. نویسنده و کارگردان این فیلم دیوید او. راسل (David O. Russell) است. در سال ۲۰۱۵ این منتشر توزیع گردید. فیلم جوی داستان واقعی زندگی زنی به نام جوی است. جوی زنی است که به تنهایی به دنبال کارآفرینی است و موانع زیادی در مسیر راهش است ولی ایمانی دارد که او را وادار به ادامه دادن می کند. در اوج تنهایی هیچ گاه تسلیم نشده به تنهایی ادامه می دهد.

معرفی 10 فیلم برتر انگیزشی کارآفرینی

۴- بنیانگذار و یا مؤسس (The Founder)

فیلم موسس به کارگردانی جان لی هنکاک (John Lee Hancock) و نویسندگی رابرت سیگل (Robert Siegel) در ژانر بیوگرافی و درام در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. این فیلم داستان رستوران های زنجیره ای مک دونالدز را نمایش می دهد. ری کراک چگونه توانست از یک شیربستنی فروشی ساده به امپراتوری مک دونالدز برسد. داستان فیلم از ملاقات او با یک همبرگر فروشی آغاز می شود.

معرفی 10 فیلم برتر انگیزشی کارآفرینی

۵- گرگ وال استریت (Wolf of Wall Street)

گرگ وال استریت به کارگردانی مارتین اسکورسیزی ( Martin Scorsese) در ژانر کمدی سیاه براساس زندگی جوردن بل فورد ساخته شده است. جوردند بل فرود شخصیتی معروف در آمریکا است که در باتدا کار خود را با دلالی بورس و به سختی شروع کرده است. با گذشت زمان او در کارش پیشرفت می کند و به یکی از بزرگترین سرمایه داران امریکا و غول های بزرگ وال استریت تبدیل می شود.

معرفی 10 فیلم برتر انگیزشی کارآفرینی

۶- وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد (Wall Street: Money Never Sleeps)

فیلم وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد در سال ۲۰۱۰ در آمریکا به کارگردانی الیور استون (Oliver Stone) ساخته شده است. فیلم درباره همکاری کارگزار جوانی از وال استریت با گوردن جکو کهنه کار اما بدنام است. این دو ماموریتی دوجانبه با یکدیگر دارند. این فیلم یکی از مهمترین فیلم ها در حوزه مدیریت است و سرشار از مفاهیم بورس و سرمایه گذاری است.

معرفی 10 فیلم برتر انگیزشی کارآفرینی

۷- اتاق سهام (Boiler Room)

فیلم اتاق سهام در سال ۲۰۰۰ در امریکا در ژانر جنایی و درام به کارگردانی بن یانگر (Ben Younger) ساخته شده است. موضوع فیلم پیرامون مسائل اقتصادی و بورس است. داستان دانشجویی است که ترک تحصیل کرده و به دنبال بدست آوردن پول زیاد است. او جوانی باهوش است اما پدر او یک قاضی سخت گیر است که از ترک تحصیل پسرش ناراضی است. او با انگیزه بالا با توجه به مخالفت های پدر به عنوان یک دلال فروش سهام وارد موسسه معاملات سهام جی تی مارلین می شود و همین شغل پله ترقی اش شده و او خیلی سریع در مسیر موفقیت قرار می گیرد.

معرفی 10 فیلم برتر انگیزشی کارآفرینی

۸- ارین براکویچ (Erin Brockovich)

این فیلم محصولی از کشور آمریکاست که در سال ۲۰۰۰ توسط  استیون سودربرگ (Steven Soderbergh) در ژانر بیوگرافی، درام و عاشقانه ساخته شده است. موضوع فیلم درباره خانم جوانی است که از شوهرش طلاق گرفته و با وجود سه فرزند کاری ندارد. او می تواند پس از داستان های زیادی به عنوان دستیار یک وکیل کار پیدا کند. او چالش های زیادی دارد ولی طولی نمی کشد که به تنهایی یک شرکت قدرتمند متهم به آلوده کردن منبع آب شهر را لو می دهد و از بین می برد.

معرفی 10 فیلم برتر انگیزشی کارآفرینی

۹- مانیبال (Moneyball)

فیلم مانیبال برگرفته از زندگی واقعی از بیلی بین مدیر ناموفق یک تیم بیسبال است. کارگردان آن بنت میلر (Bennett Miller) که در سال ۲۰۱۱ در آمریکا ساخته شده است. تیم بیلی بین در آستانه فروپاشی است و نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرده است. اما بیلی بین که در جوانی بصورت اشتباه وارد این کار شده است؛ منصرف و ناامید نمی شود و با نهایت تلاش خود می تواند تیم اش را نجات دهد.

معرفی 10 فیلم برتر انگیزشی کارآفرینی

۱۰- بربرها پشت دروازه (Barbarians at the Gate)

فیلم بربرها پشت دروازه در ژانر بیوگرافی، کمدی و درام در سال ۱۹۹۳ به کارگردانی گلن جردن (Glenn Jordan) در کشور آمریکا ساخته شده است. موضوع فیلم درباره راس جانسون مدیرعامل شرکت بزرگ نابیسکو است که تصمیم به خرید شرکت دارد و آن را از سهامی عام به سهامی خاص تبدیل کند. مشاوران به او توصیه می کنند هر سهم را با قیمت ۷۵ دلار بخرد؛ اما چالش فیلم زمانی شروع می شود که خبر این خرید و انتقال بزرگ به گوش رقبای راس جانسون می رسد و موضوع رسانه ای می شود. بعد از آن است که همه می خواهند این شرکت محبوب را با قیمتی بالاتر بخرند.

معرفی 10 فیلم برتر انگیزشی کارآفرینی

حرف دل کاربران (0)

از فرم زیر میتوانید حرف دل خودتان را در مورد این پست ثبت کنید